Zmienené riešenie vychádza z osvedčenej kontraktačnej platformy NFINITY, služby SaaS pre overovanie totožnosti a podpisovanie zmlúv online, ktorá je určená bankám, mobilným operátorom, poisťovniam, ale aj realitným spoločnostiam, maklérom či poskytovateľom sieťových služieb.
Libor David, Digital Architect spoločnosti SOFTEC, k tomu dodáva: „Vďaka tomuto univerzálnemu riešeniu, ktoré je akceptované naprieč EÚ a ktoré využíva lokálne možnosti, dokážeme preklopiť akýkoľvek obchodný rozhovor našich zákazníkov s ich klientmi do právne záväznej písomnej dohody a to bez ohľadu na to, či rozhovor prebieha osobne alebo na diaľku. Naše riešenie je ekonomicky atraktívne a naviac jeho samotná implementácia trvá maximálne niekoľko týždňov.“
Po vydaní jednorazového kvalifikovaného certifikátu pre klienta je možné riešenie využiť všade tam, kde sa uplatňuje nariadenie EÚ eIDAS, ktoré sa týka bezpečnej elektronickej komunikácie medzi firmami, občanmi a orgánmi verejnej správy v celej Európskej únii. Funguje ako tzv. digitálny notár, čiže zaznamenáva celý predajný proces.
Kvalifikovaný elektronický podpis klienta s kvalifikovanou časovou pečiatkou predstavuje najvyšší stupeň elektronického podpisu a digitálneho overovania identity a zatiaľ sa medzi verejnosťou využíva len minimálne (podnikatelia ho používajú napríklad pri podávaní daňových priznaní). Riešenie SOFTEC môže tento trend zvrátiť. O niečo nižšiu úroveň má tzv. zdokonalený elektronický podpis, ktorý využíva zhruba tretina používateľov a ktorý taktiež zabezpečuje písomnú formu podpísanej dohody s klientom. V rámci riešení SOFTECU je možné zdokonalený elektronický podpis využiť vo všetkých prípadoch, kedy stačí o niečo nižšia úroveň overenia a firmy majú záujem mať čo najnižšie náklady. Základnú úroveň podpisu v digitálnom priestore potom predstavuje tzv. jednoduchý podpis, alebo iba „elektronický podpis“.